Slávek Klecandr & Studny samoty (CZ)

Slávek Klecandr & Studny samoty (CZ)

Slavek-Klecandr-&-Studny-Samoty---plakat.jpg

Poetická cesta dlouhým stínem českého undergroundu v hudbě Slávka Klecandra a básních Jiřiny Zemanové.

 

Slávek Klecandr & Studny samoty - osoby a obsazení:

Dita Holá - cello, zpěv

Fanda Šimeček - baskytara

Libor Ježek - bicí

Slávek Klecandr - kytary, zpěv

 

Vydání alba stejného názvu u Indies – Happy Trails je plánováné na letošní podzim.

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Slávek Klecandr 

zkušený písničkář, zpěvák, kytarista a kapelník skupiny Oboroh  www.oboroh.cz

 

 

"A pokud jde o sílu jeho osobnosti, sálá z každé odehrané noty."

Jindřich Göth v časopise Big Beng!

 

„…když se vám někdy podaří slyšet Slávka živě a samotného, budete překvapeni, kolik muziky dokáže ještě dnes jeden člověk s kytarou udělat."

Milan Tesař, redaktor Rádia Proglas

 

"Netušil jsem ale, jaká síla bude vyzařovat ze Slávka Klecandra ..."

Jiří moravský Brabec v časopise Folk&Country

 

 

* Velmi příznivé odezvy v odborných hudebních časopisech Rock & Pop, Big Beng! nebo Folk & Country.


* Autorství většiny hudby a textů pro dvě sólové a  devět úspěšných alb legendární folk-rockové skupiny Oboroh.


* Autorství a aranžmá dvou celovečerních programů společných koncertů Oborohu s Filharmonií Hradec Králové.


* Koncertní turné Oborohu v Irsku, Švýcarsku, Francii, Nizozemsku, Německu a v dalších evropských zemí.


 To vše zahrnuje muzikantská cesta skladatele, aranžéra, autora textů, zpěváka a kytaristy Slávka Klecandra, jehož lze slýchat i v komorně laděných sólových recitálech.

 

 * * *

 

 

O PODOBĚ SÓLOVÝCH KONCERTŮ

 

Sólové vystupování mi - na rozdíl od hraní s kapelou – umožňuje určitou volnost. Ačkoli má každé vystoupení do jisté míry dané proporce a stavbu, lze jej okamžitě přizpůsobovat situaci, náladě a prostředí. Svou roli při výběru písní hraje samozřejmě i období, v němž se právě koncert odehrává. V čase adventním nebo vánočním, navíc třeba v sakrálním prostoru, vystoupení vypadá jinak než uprostřed léta pod širým nebem na festivalu na plovárně.  Koncertuji s pomocí kvalitní aparatury, několika kytar různých ladění a foukacích harmonik. Jde mi o to, aby na mých sólových recitálech i u písní známých z nahrávek s Oborohem nebo s jinými muzikantskými přáteli nespadla instrumentální stránka do roviny jednoduchých doprovodů, nýbrž aby sama o sobě nesla hudební sdělení.

Slávek Klecandr

 

  * * *

 

PÁTÉ PÁDY SLÁVKA KLECANDRA

 

Slávek Klecandr, spokojený kapelník skvěle sehrané skupiny Oboroh, se mi nedávno svěřil, že si na svých sólových koncertech cení osamělosti, která dovoluje navodit intimnější kontakt s publikem: "Máš k posluchačům nějak blíž. Rozhovor s nimi je najednou důvěrnější." Vím, že Slávek během svých vystoupení mezi písněmi komunikuje jakoby s každým jednotlivým posluchačem. Tento simultánní dialog mezi tóny písní zní naprosto přirozeně, přestože z pódia nelze každého fanouška oslovit jménem. Ale možná se intimnější kontakt daří navázat díky tomu, že spoustu konkrétních oslovení Slávek zakódoval přímo do svých písní. Když v písni Sníh zpívá: "Zlato, mám za to, že tohle je poslední soud," jde o víc než o povedený vnitřní rým. V Trosečnících vede dialog s každým z nás, ať už si přivlastníme spíše oslovení "chlapče", nebo "příteli". A v Adventu, jednom ze svých nejkrásnějších textů, promlouvá Křtitelovým naléhavým hlasem ke každému, stačí si jen doplnit konkrétní oslovení: "Narovnej cesty, zpevni mosty."

 

Z průvodního textu Milana Tesaře (Radio Proglas) ke koncertnímu albu S. Klecandra Pátý pád  (2013)

 

    * * *

 

Jen pro dospělé! Tak stojí psáno na časopisech, které přitahují šestnáctileté panice. Protože fyziologicky jsou jim ty obrázky venkoncem teoreticky jasné, mají pocit, že vlastně chápou, co je svět dospělých. Nevědí, že to celé je jen reklamní tah a že ty obrázky jsou schválně takové, aby je chápali i v šestnácti.

Mám někdy obavy, že i většina muziky (a kumštu vůbec) je dělána tak, aby zpívala a hrála o záhadných věcech dospělým způsobem, který bez problémů pochopí i šestnáctiletí, s barvotiskovými zápletkami, přehledně a s jednoznačnými obrazy.

Ve skutečnosti je svět nejednoznačný, ale přitom se spoustou podivuhodných harmonií, zvláštních příběhů a útržků. Každý pokus vypovědět o něm dospěle si vyžaduje mnohem víc poctivosti a posmutnělou krásu, kterou nakonec najdete, neprodáte na titulních stranách obscénních časopisů. Přesto stojí za to ji objevovat.

Jsem rád, že se to Slávkovi Klecandrovi (a jeho přátelům) podařilo a těším se z toho.

A když přijde někdo na návštěvu, nemusím nic trapně schovávat za zády.

                                    

Jiří moravský Brabec o sólovém studiovém albu S.Klecandra Protější břeh (2000).

 




aktuálně


3.6.2021  Ve složce PROGRAM naleznete harmonogram 39. ročníku festivalu Valašský špalíček, který zveřejňujeme k datu 3. června 2021. Všechny uvedené účinkující máme potvrzené a doufáme, že...



 
 

mapa stránek © 2021, Kulturní zařízení města Valašského Meziříčí